24 maja 2013

SpellForce: Zakon Świtu - poradnik cz. V

Piątą, ostatnią część poradnika, postanowiłam poświęcić na spis wszystkich misji pobocznych. Misje są podzielone według tego, gdzie się rozpoczynają, czyli innymi słowy - gdzie znajdziemy pierwszego questodaja. Nie masz co się przejmować tym, że któraś z misji się nie otwiera - wiele z nich można rozpocząć dopiero na wyższym poziomie. Z resztą staram się umieszczać informacje o tym przy samej misji. Najprościej tutaj coś znaleźć używając opcji wyszukiwania Ctrl + F i wpisując jakieś hasła kluczowe.

Oznaczenia

Żeby się nie rozdrabniać, stosuję tu pewne oznaczenia skrótowe, które ułatwiają zrozumienie, gdzie znajdziemy dany przedmiot lub postać, oraz z jak silnymi potworami będzie trzeba się mierzyć.
Do oznaczenia kierunków używam skrótowej angielskiej notacji. Jeśli porównasz sobie kwadrat z kierunkami do minimapy w grze, to nie będzie problemu ze znalezieniem czegokolwiek.
NWNNWNNNENE
WNWENE
WXE
WSWESE
SWSSWSSSESE
Potwory i postacie, które trzeba pokonać by wykonać misję oznaczam według następującego schematu:
[ABC, p, xyz - @]
  • ABC - nazwa potwora lub imię postaci;
  • p - poziom;
  • xyz - lokalizacja na planszy;
  • @ - ewentualne skarby.

Szarogórze

Postaci
Adhira - w mieście, W
Castigir - w mieście, S
Flink McWinter - w mieście, S, po aktywowaniu misji Oszust
Gabar - w mieście, koło menhiru
Goran - w mieście, E
Hinrik - w mieście, SE
Orthanc - w mieście, E
Sandor - w mieście, W
Seno - w mieście, E
Sento - w mieście, środkowa dzielnica kupiecka
Sick Hermit - S, na drodze do miasta
Tanara - w mieście, NW
Tombard - w wiosce pod miastem
Valdis - w mieście, NE, po aktywowaniu misji Gorąca nalewka
Zarim - w mieście, trochę na południe od menhiru

Magiczne artefakty
aktywatorGabar
przebiegGabar prosi Cię o odnalezienie kilku artefaktów. Pierwsze trzy artefakty to:
  • Okulary Tanarda - znajdują się u kieszonkowca, SE od monumentu ludzi;
  • Lśniące pióro - [duch skryby 10 Lianon] - patrz misja Z Głębin;
  • Kreda przywołań - [Gukar 14 Cień Drzew], S od obozu orków.
Po zwróceniu wszystkich zaginionych przedmiotów Gabar poprosi Cię o naprawdę szaty Tanarda. Pokaż szatę Tanarze, a zażyczy sobie ona jedwabiu skalnego pająka. Udaj się do Północnych Gór Wietrznych i znajdź siedlisko pająków W od portalu do Doliny Szarego Zmierzchu (SSW mapy). Przynieś jedwab Tanarze, a następnie oddaj naprawioną szatę Gabarowi.
nagrodapunkty doświadczenia
Usługi dla krasnoludów
aktywatorHinrik w Szarogórzu bądź Cronvig w Południowych Górach Wietrznych
przebiegHinrik potrzebuje trochę krasnoludzkiej brandy, zaś Cronvig zgubił gdzieś swoje okulary. Musimy zdobyć oba przedmioty, a droga do tego jest następująca:
  • Zabij [Kostropatego 3 Liannon SSW]. Dostaniesz mały, zardzewiały klucz;
  • Otwórz skrzynię NE Liannon, obok starego domu Shan Muir i weź narzędzia dentystyczne, krasnoludzkie okulary i brandy z Liannon;
  • Oddaj okulary Cronvigowi i weź od niego krasnoludzką brandy;
  • Daj krasnoludzką brandy Hinrikowi, a otrzymasz statuetkę z brązu;
  • Odnieś statuetkę do Cronviga.
nagrodapunkty doświadczenia i 5 sztuk złota
Narzędzia dentystyczne
aktywatorSeno
przebiegSeno mówi Ci, że zginęły mu jego narzędzia. Zabij [Kostropatego 3 Liannon SSW]. Dostaniesz mały, zardzewiały klucz. Otwórz skrzynię NE Liannon, obok starego domu Shan Muir i weź narzędzia dentystyczne, krasnoludzkie okulary i brandy z Liannon. Następnie odnieś narzędzia do Seno.
nagrodapunkty doświadczenia i mglisty kryształ
Czarny cis
aktywatorZarim [II rozdział]
przebiegZarim opowie Ci o swoim marzeniu stworzenia doskonałej kuszy. Potrzebuje do tego drewna z czarnego cisu. Łuk z takiego drewna posiada [duch zwiadowcy 15 Liannon] - patrz misja Z Głębin. Oddaj zniszczony cisowy łuk Zarimowi.
nagrodapunkty doświadczenia
Echa
aktywatorSandor [II rozdział]
przebiegSandor opowie Ci o tajemniczych nagrobkach rozsianych po Szarogórzu. Znajdź je:
  • Centrum, trochę N. Tam, gdzie był wcześniej kieszonkowiec. SE od monumentu ludzi;
  • SSW, obok jaskini ze skrzyneczką;
  • SW, obok mostu.
Zbadaj je wszystkie i zabij szkielety, które się przy nich pojawią. Następnie wróć do Sandora i opowiedz mu wszystko. Idź do Gorana i spytaj o znaczenie usłyszanych słów. Wróc do Sandora i powiedz mu, co wymyślił Goran. Idź wraz z Sandorem zbadać jaskinię S od monumentu ludzi (może przydać się wojsko). Sandor musi stać obok Ciebie, gdy podejdziesz do jaskini. Pojawi się [Shin Tar Guar 23 - księga Shin Tar Guara, szafir]. Pokaż księgę najpierw Goranowi, a następnie Dariusowi w Liannon.
nagrodapunkty doświadczenia i przedmiot
Świat cieni
aktywatorCastagir [II rozdział]
przebiegPorozmawiaj z Castagirem, a opowie Ci o cieniach nawiedzających świat. Następnie zabij cienie kryjące się w Północnych Górach Wietrznych w obozie nieumarłych NNE od menhiru na wzgórzu. Otrzymasz pierścień cieni. Pokaż pierścień Castagirowi, a następnie Rigourowi w Farlornowej Nadziei. Zaklnie go tak, byś mógł widzieć cienie. Udaj się do Północnych Gór Wietrznych i zabij [cień 10 SSW - manifest cieni]. Zanieś księgę do Rigoura. Z księgi dowie się on czegoś o krysztale, który nie pozwala cieniom dostać się do świata żywych. Jest on ukryty w Kurhanach Skowytu w najbardziej wewnętrznej części w pobliżu portalu do Szeptu - jedna ze skał będzie miała niebieski krąg, gdy najedzie się na nią myszką. Oddaj kryształ cieni Rigourowi, a następnie zanieś go do Castagira. Obieca wykonać dla Ciebie zbroję. Zgłoś się po nią za jakiś czas (wystarczy zmienić obszar i wrócić).
nagrodapunkty doświadczenia i zbroja
Chory pustelnik
aktywatorChory pustelnik [II rozdział]
przebiegChory pustelnik poprosi Cię o eliksir zirafar, który mógłby go uleczyć. Może go uwarzyć jedynie potężny uzdrowiciel. Udaj się do Shan Muir w Liannon i poproś ją o pomoc. Masz teraz dwa rozwiązania:
  • Poproś o eliksir przeciwbólowy.
    Shan Muir chętnie Ci go da. Zanieś go pustelnikowi, jednak powie Ci on, że to zbyt mało, by mu pomogło. Udaj się w takim razie do Eloni. Weź oddziały elfów, które tam zostały i przemieść je nad jezioro driad (tak nazywa się jeden z menhirów). Zabij [złą driadę 15] oraz [złą nimfę 10] i przeszukaj ich ciała. Oddaj zagubiony przedmiot pustelnikowi.
  • Poproś o eliksir zirafar.
    Shan Muir odmówi Ci tłumacząc, że pustelnik zasługuje na to, co go spotkało. Idź do Illiriasa w Shiel (w twierdzy). Zgodzi się on uwarzyć miksturę, w zamian zaś musisz znaleźć jego zagubiony portfel. Przejdź się po mapie i zabij jakiegokolwiek napotkanego marudera - będzie miał przy sobie portfel. Odnieś go Illiriasowi, a dostaniesz eliksir. Zanieś eliksir pustelnikowi. Po jego wypiciu ujawni się zła natura pustelnika, który rzuci się na ciebie i będziesz musiał go zabić.
nagrodapunkty doświadczenia (bez względu na wybrane zakończenie)
Amra i Lea
aktywatorOrthanc [II rozdział]
przebieg
  • Porozmawiaj z Orthankiem, a opowie Ci o najwspanialszej zbroi, jaką kiedykolwiek zrobił.
  • Udaj się do Liannon i pomów z Sunderem, a następnie z Shan Muir.
  • Idź NE od miasta w Liannon i zabij najemników Sento. Weź list Sento.
  • Wróć do Szarogórza i porozmawiaj z Sento. Nie będzie chciał Ci wiele powiedzieć, spotkacie się w Dzikiej Przełęczy.
  • Udaj się do Dzikiej Przełęczy i przywołaj za pomocą monumentu trochę wojska. Porozmawiaj z Sento, a powie Ci, gdzie jest grób Lei.
  • Idź do Szeptu i znajdź [mścicieli 19] pilnujących grobu Lei NE w Szepcie, na szczycie klifu. Zabij ich, a potem zabij ducha Lei. Zabierz list do Shan Muir i broszkę.
  • Zanieś obie rzeczy Shan Muir w Liannon. Następnie porozmawiaj z rybakiem Tyrgarem w Liannon.
  • Porozmawiaj z Craigiem Un'Shallahem na południu Lodowych Bagien bądź SE w Południowej Godmarchii (końcówka gry).
  • Idź do Kurhanów Skowytu, przygotuj porządną armię i udaj się w okolice centralnego monumentu. Zabij czające się na wschód od niego zjawy, a następnie przeszukaj grób.
  • Pojawi się [Kres Wszelkich Nadziei 30] - zabij go, a potem zabij [ducha Amry 16].
  • Zabierz zbroję i nagolenniki Amry.
nagrodamnóstwo punktów doświadczenia, zbroja Amry, nagolenniki Amry, satysfakcja z ukończenia najdłuższej misji pobocznej w całej grze
Kamienie duszy
aktywatorOrthanc [II rozdział]
przebiegPorozmawiaj z Orthankiem, a zgodzi się zrobić dla Ciebie broń, jeśli przyniesiesz mu pięć kamieni duszy. Ich lokalizacje to:
  • [Angstling, Północne Góry Wietrzne, NE]
  • [Bonelurker, Północne Góry Wietrzne, SW]
  • [Nocne ostrze, Dolina Szarego Zmierzchu, centrum]
  • [Rabuś grobów, Kurhany Skowytu, N]
  • [Unforgiven, Kurhany Skowytu, zewnętrzna forteca]
Zwróć kamienie Orthankowi.
nagrodapunkty doświadczenia, jeden z trzech magicznych przedmiotów oraz [runa wojowniczki Karii 14] za zabicie ostatniego z przeciwników
Krew
aktywatorAdhira [po ukończeniu Boskiego Muru]
przebiegAdhira poprosi Cię o przyniesienie pewnych składników, by mogła przygotować eliksir. Składniki to:
  • krew demona - patrz zadanie Krew Demona
  • krew smoka - zabij [Fyrmira 20, Farlornowa Nadzieja, N]
  • krew pająka - zabij [Zalaga 20, Dolina Nocnego Szeptu, S]
Przynieś fiolki z krwią do Adhiry. Będzie potrzebowała naczynia w którym przygotuje eliksir. Udaj się do Skarviga w Południowych Górach Wietrznych (w krasnoludzkiej twierdzy) i poproś o naczynie. Jeśli nie masz adamantytu, idź do Ostrej Skały. Po całym obszarze rozrzucone są skrzynki, które zawierają ten surowiec, więc po zebraniu odpowiedniej ilości wróć do Skarviga i daj mu adamantyt. Potem oddaj naczynie Adhirze. Zanieś eliksir bohatera Tombardowi. Gdy go wypije, zaatakuje Cię, ale nie jest to trudny przeciwnik, poradzisz sobie. Zabij go i weź jego miecz.
nagrodapunkty doświadczenia i ostrze światłości

Liannon


Postaci
Brok - SE, przy samym wejściu do miasta Liannon
Celen - monument bohaterów
Darius - w mieście
Ortah - NW od miasta
Tyrgar - trochę na północ od Ortaha, nad wodą (chata)
Shan Muir - w mieście
Sunder - w mieście

Płotki
aktywatorTyrgar
przebiegTyrgar narzeka na to, że gobliny kradną mu ryby. Po drugiej stronie rzeki znajduje się małe skupisko goblinów, którym przewodzi [złodziej ryb 2]. Ma on przy sobie worek ryb. Zanieś worek Tyrgarowi, a potem Sunderowi.
nagrodapunkty doświadczenia
Nawiedzona kopalnia
aktywatorBrok
przebiegBrok mówi Ci o duchu nawiedzającym kopalnię, którego nikt nie potrafił pokonać. Po dialogu pojawi się [terror z głębin 5, NE od Broka]. Zabij go, a otrzymasz stary miecz oraz pierścień wojownika. Oddaj stary miecz Brokowi.
nagrodapunkty doświadczenia i pierścień wojownika
Z Głębin
aktywatorBrok [po ukończeniu misji Nawiedzona kopalnia]
przebieg
  • Zapytaj Broka o pierścień wojownika. 
  • Nie będzie nic wiedział, więc idź do Ortaha i go spytaj. 
  • Przy kopalni pojawi się [duch skryby 10]. Zabij go - dostaniesz Lśniące pióro, pierścień skryby oraz Księgę Udwina
  • Zapytaj Ortaha o pierścień i księgę. 
  • Zapytaj Dariusa o księgę. 
  • Pojawi się [duch zwiadowcy 15]. Ma przy sobie pierścień zwiadowcy, zniszczony cisowy łuk.
  •  Zapytaj Ortaha o nowy pierścień. 
  • Pojawi się [duch Udwina 20]. Porozmawiaj z nim, a potem go zabij.
nagrodapunkty doświadczenia i pierścień Udwina, plus trochę artefaktów od Ortaha i Dariusa
Rajtuzy Klingzoga
aktywatorodnalezienie rajtuz Klingzoga
przebiegZanim będziesz w stanie wykonać do końca tę misję, musisz najpierw ukończyć główny wątek w Shiel. Klingzoga można znaleźć na północy Liannon. Zanieś jego spodnie do Tanary w Szarogórzu.
nagrodapunkty doświadczenia i magiczne spodnie

Eloni

Postaci
Ashawe - w osadzie
Istur Ash - SW
Jenquai - S, przed wielką kamienną bramą
Lycander - w osadzie
Shadira - S
Sidahan - najpierw w punkcie startowym, potem w osadzie
Swerdis - w osadzie

Ostatnie łuczniczki
aktywatorSidahan, zaraz na początku
przebiegPorozmawiaj z Sidahan. Następnie upewnij się, że mapa została wyczyszczona ze wszystkich wrogów. Porozmawiaj z łuczniczkami:
  • E od drugiego ludzkiego monumentu
  • Daleko na północy
  • NE kraniec mapy
Porozmawiaj z nimi ponownie gdy dotrą do elfiej osady.
uwagiJeżeli którakolwiek grupa natknie się po drodze na wrogów i zginie, nie będziesz w stanie wypełnić misji, dlatego mapa musi być czysta, nim zaczniesz z nimi rozmawiać.
nagrodapunkty doświadczenia, srebrny łuk, zniszczony hełm wojownika, kilka mglistych kryształów
Wolni kupcy
aktywatorJenquai
przebiegPorozmawiaj z Jenquaiem, a następnie spytaj się Lycandera o bramę i weź od niego biały kamienny klucz. Otwórz bramę, zabij czające się za nią ogry i zwierzoludzi, a potem porozmawiaj z Shadirą.
uwagiOgry i zwierzoludzie są do siebie wrogo nastawieni. Przez to może się zdarzyć, że obóz ogrów zostanie zniszczony nim do niego dotrzesz. Wtedy misja nie może zostać wykonana i nie ma wyboru - musisz wczytać poprzedni zapis gry. Po ukończeniu misji nadal możesz wziąć jeszcze jakąś nagrodę od Jenquaia. Zaproponuje Ci on pierścień siedmiu wiatrów, prosty pierścień magii albo żmijowe oko.
nagrodapunkty doświadczenia
Gwiezdny Pył
aktywatorShadira [po ukończeniu misji Wolni kupcy]
przebiegZapytaj Shadirę o powód wybrania tak niebezpiecznej drogi. Następnie zabij [Fafnę 8 N]. Otrzymasz kamień wiecznego ognia, zmrożoną arię. Pokaż arię Shadirze.
nagrodaW zależności od odpowiedzi:
            1           2 sztuki srebra i punkty doświadczenia
2 1 4 sztuki srebra i punkty doświadczenia
2 2 1 6 sztuki srebra i punkty doświadczenia
2 2 2 2 gwiezdny pierścień lub pierścień złodzieja
Pożeracz snów
aktywatorIstur Ash
przebiegPorozmawiaj z Isturem. Nastepnie zabij Sharknara na zachodzie. Zabij [pożeracza snów 6]. Otrzymasz lśniący obsydian. Pokaż do Isturowi.
nagrodapunkty doświadczenia
Gojąca nalewka
aktywatorSwerdis
przebieg
  • Porozmawiaj ze Swerdis. Poprosi Cię o leki od Valdis. 
  • Znajdź Valdis w Szarogórzu i poproś ją o nalewkę. Powie Ci, że czeka na dostawę od Flanna Gondersena. 
  • Idź do Flanna Gondersena w Dzikiej Przełęczy (obozowisko). Daj mu malachit i dopytaj dokładnie o skrzynkę i kombinację do niej. 
  • Następnie przenieś się do Shiel do zagajnika driad. Skrzynka znajduje się w pobliżu posągu driady. Kombinacja to prawy-lewy-środkowy-lewy-środkowy. 
  • Zabierz zawartość skrzynki i wróć do Valdis w Szarogórzu. 
  • Udaj się do Swerdis w Eloni.
uwagiPierwszy malachit dostaniesz dopiero w Dzikiej Przełęczy od Brannigana, jednak w dalszym etapie rozgrywki jest on dość popularnym przedmiotem zdobywanym na potworach.
nagrodapunkty doświadczenia i laska lodu

Cień Drzew

Postaci
Einar - na samym początku rozgrywki, potem podróżuje z Tobą, a na końcu stoi przy ostatniej bramie na planszy
Sinwen - północ
Polowanie na głowy
aktywatorznalezienie jednej z głów
przebiegPo znalezieniu jednej z głów braci Twonk (i uprzednim zabiciu jakiegoś brata) pokaż głowę Einarowi. Opowie Ci, że bracia zaleźli mu ostro za skórę i zapłaci Ci za ich głowy. To teraz pytanie, gdzie są bracia:
  • [Brandel Twonk 8] - centrum;
  • [Darmor Twonk 8] - N;
  • [Sirgil Twonk 8] - obóz orków;
  • [Elijah Twonk 8] - obóz orków;
  • [Ragnar Twonk 8] - południowa część obozu orków;
nagrodapunkty doświadczenia i 8 sztuk srebra
Zakładnicy
aktywatorSinwen
przebiegPorozmawiaj z Sinwen o zakładnikach. Znajdują się oni na południe od Ragnara Twonka z poprzedniej misji. Oczyść teren, uwolnij ich i wróć do Sinwen by opowiedzieć o uwolnieniu
nagrodamglisty kryształ za każdą ocaloną elfkę, punkty doświadczenia oraz dodatkowe jednostki
Magiczny przedmiot
aktywatorSinwen
przebiegPorozmawiaj z Sinwen o tym, co robi. Powie Ci, że może wykonać dla Ciebie dwa przedmioty, jeśli przyniesiesz jej materiały.
      Nocny Blask
    • czarny kwarc - [Tronk 9 W]
    • srebrny księżyc - [Elijah Twonk] patrz Polowanie na głowy
    • gwiezdny ogień - [Ragnar Twonk] patrz Polowanie na głowy
      Maska Magii
    • kamień wiecznego ognia - patrz Kamienie wiecznego ognia
    • krew pełzacza - [pełzacz 9 NE]
    • czaszka trolla - [Umuruk 8 obóz orków]
nagrodadwa magiczne przedmioty

Shiel

Postaci
Illirias - w fortecy
Tynar - najpierw w obozie na północnym zachodzie, potem w fortecy, gdy ukończysz główną misję na tej planszy
Fioletowy sztandar
aktywatorTynar
przebiegMisja ta otwiera się dopiero, gdy wykonasz poprawnie główny wątek w Shiel i uleczysz Tynara dzięki pomocy Shan Muir.
Porozmawiaj z Tynarem, a opowie Ci, jak został ranny. Następnie zabij [Korna 9 N] i odbierz od niego złoty łańcuszek. Odnieś go Tynarowi. Następnie udaj się do Dzikiej Przełęczy i zabij Halgarda, który ukrywa się w ostatniej bazie orków. Możesz go nie zauważyć w trakcie walki, dlatego uważnie przeszukaj pole bitwy. Następnie zanieś fioletowy sztandar Tynarowi.
nagrodapunkty doświadczenia, obsydianowa maska magów, kostur bojowy

Dzika Przełęcz

Postaci
Calina Twiddle - w wiosce
Flann Gondersen - w wiosce
Markwart Storme - w wiosce
Sento - przy jeziorze koło wioski - fragment misji Amra i Lea
Władca pająków - S od wioski, na drodze od monumentu elfów

Starzec i jego muzyka
aktywatorWładca pająków
przebiegPorozmawiaj z Władcą pająków o walce z orkami. Kiedy uznasz to za stosowne, poproś go o wysłanie pająków do walki z przeciwnikiem. Napomknie Ci o tym, że zginął mu zaczarowany flet. Ma go [Warg 6] tuż przed obozem orków. Weź Flet władcy pająków i odnieś go właścicielowi.
uwagiKoniecznie zapoznaj się z opisem misji "Władca pająków"
nagrodapunkty doświadczenia i czerwona maska
Władca pająków
aktywatorMarkwart
przebiegPorozmawiaj z Markwartem. Opowie Ci o tym, że gdzieś zaginęła jego córeczka. Porozmawiaj o tym z Władcą pająków, a następnie go zabij. Ma z sobą jedwab Władcy pająków, zniszczoną dziecięcą sukienkę. Oddaj sukienkę Markwartowi.
uwagiJeżeli porozmawiasz z Markwartem zanim otworzysz zadanie "Starzec i jego muzyka", po prostu nie zaczynaj rozmowy na temat zaginionego dziecka, aż odniesiesz zaczarowany flet jego właścicielowi. Jeśli wybierzesz opcję oszczędzenia Władcy pająków, cała misja wyparuje z dziennika, a Ty nie otrzymasz żadnej nagrody. Te zadania trzeba wykonywać w kolejności, którą tutaj opisałam.
nagrodapunkty doświadczenia, dwa opale i 10 sztuk srebra
Delikatny materiał
aktywatorCalina [po wykonaniu misji Władca pająków, musisz mieć jego jedwab]
lub
Miria [Południowe Góry Wietrzne, po zabiciu Kirsha]
przebiegPorozmawiaj z Caliną na temat znalezionego jedwabiu. Odeśle Cię do bieglejszej krawcowej, czyli oczywiście Tanary z Szarogórza. Poprosi Cię ona o odnalezienie jedwabiu w różnych kolorach:
  • jasny jedwab - mają je [widmowe pająki 22], jeden znajduje się SW w Szepcie, drugi zaś w centralnej zachodniej części Mulandiru (na takim wzniesieniu).
  • ciemny jedwab - ma go Kirsh NE w Południowych Górach Wietrznych.
Wróć do Tanary.
uwagiJeśli nie zabijesz Władcy pająków, misję tę nadal można wykonać zabijając Kirsha i pokazując jego jedwab Mirii. Warto przyłożyć się do tej misji, ponieważ dzięki niej wejdziemy w posiadanie drugiej najlepszej magicznej szaty w grze. Biorąc pod uwagę to, że najlepsza szata (szata arcymaga) pojawia się w grze losowo, jest to bardzo dobra inwestycja.
nagrodajedwabna szata, punkty doświadczenia

Południowe Góry Wietrzne

Postaci
Bron - w wiosce, koło farmy
Cronvig - w mieście krasnoludów
Lorderic - w mieście krasnoludów, koło menhiru
Miria - w wiosce, koło farmy
Skarvig - w mieście krasnoludów, koło menhiru
Tanar - północny-zachód, w małej kotlince koło monumentu
Szczenię Tinary - SW, w obozie uruków, potem na północy razem z mamą
Urak - w mieście krasnoludów

Ostrze ziemi
aktywatorSkarvig
przebieg
  • Porozmawiaj ze Skarvigiem na temat broni. Może wykonać dla Ciebie kawał dobrego miecza, ale potrzebuje Ostrza ziemi. 
  • W tym celu musisz porozmawiać ze Sługą Głębin w Ostrej Skale. Następie porozmawiaj z nim ponownie, gdy będziesz już gotowy do walki. Będziesz musiał w określonym czasie zabić pięć grup kamiennych golemów - uważnie obserwuj filmik, by je bezbłędnie odnaleźć, a najlepiej zapisz grę, nim się za to weźmiesz. 
  • Potem porozmawiaj ponownie ze Sługą i odbierz od niego Ostrze. Pokaż ostrze Skarvigowi. Powie Ci, że musisz mieć jeszcze rękojeść. 
  • W tym celu udaj się do Uraka. Urak powie Ci, że może Ci albo pomóc z rękojeścią, albo zamiast tego dać runę. Olej runę, potem znajdziesz lepszych bohaterów. Weź się za robienie rękojeści. W tym celu musisz znaleźć kilka przedmiotów:
    • łzy bezdusznej istoty - ma je Pokutnik w Kurhanach Skowytu w zewnętrznej fortecy.
    • dwa kamienie wiecznego ognia - patrz Kamienie wiecznego ognia.
    • adamantyt - znajdziesz go aż nadto w skrzyniach rozrzuconych po Ostrej Skale.
    • krew demona - patrz Krew demona.
  • Daj wszystko Urakowi, a potem pomów z nim po jakimś czasie (wystarczy zmienić lokację). Na koniec zanieś rękojeść Skarvigowi.
nagrodapunkty doświadczenia i Ostrze ziemi
Duże zwierzę
aktywatorLorderic
przebiegZapytaj Lorderica o miksturę, która pozwoli Ci pokonać Hörgra. Poprosi Cię, byś przyniósł mu następujące składniki:
  • parząca paproć - skrzynka SW od spawnu zwierzoludzi.
  • przędoziele - NE od Kirsha.
  • srebrnoziele - koło monumentu bohaterów.
  • czarnoga - koło menhiru w ruinach.
  • Kirsh - pająk na północnym wschodzie mapy.
Oddaj wszystko Lordericowi, a dostaniesz w zamian miksturę nasenną. Weź kawałek mięsa od Brona, a następnie idź W NOCY do Hörgra i podłóż mu kawałek mięsa. Poczekaj do rana i zabij go, a następnie zabierz klucz do Ostrej Skały.
nagrodapunkty doświadczenia i klucz do Ostrej Skały
Futro drapieżcy
aktywatorzabicie Drapieżcy SE od farm
przebiegZanieś futro drapieżcy i trzy skóry zwierzoludzi Mirii, a uszyje dla Ciebie ciepły kożuszek. :) Skóry znajdziesz na zwierzoludziach wałęsających się tam i siam.
nagrodapunkty doświadczenia i futrzana kurtka
Biały Cień
aktywatorSzczeniak Tinary
przebieg"Porozmawiaj" ze szczeniakiem Tinary. Wygląda na głodnego, więc idź po mięso do Brona i nakarm nim szczeniaka. Szczeniak szybko odzyska siły i pobiegnie na północ. Idź za nim, a trafisz do kotlinki, w której siedzi Tinara i Tanar. Jeśli chcesz, porozmawiaj teraz z jego tatą, Tanarem, a wdzięczny za uratowanie dziecka będzie Ci towarzyszył na tej planszy oraz ofiaruje runę - [runicznego łucznika Jawhela 11]. Tanar jest relatywnie "delikatnej budowy", więc jeśli nie chcesz mieć na sumieniu ojca rodziny, po prostu z nim nie rozmawiaj, albo uważaj podczas walk. Ewentualnie możesz z nim porozmawiać, następnie udać się na jakąkolwiek inną planszę i wrócić. Tanar znów będzie miał znak zapytania nad głową i jeśli chcesz, możesz ponownie go ze sobą zabrać albo nie ruszać - to jest opcja, która pozwala zgarnąć wszystkie nagrody i jednocześnie nie narazić wilczej rodziny na rozłąkę.
nagrodapunkty doświadczenia, runa i nowy kompan
Smoczy pancerz
aktywatorZabicie Zyrafyra i zdobycie łusek małego smoka
przebiegPokaż zdobyte łuski Orthancowi w Szarogórzu. Powie Ci, że mógłby z nich wykonać dobry pancerz, ale potrzebuje jeszcze łusek dorosłego smoka. Zabij Fyrmira w Farlornowej Nadziei (na północy, nie do przeoczenia), a następnie zanieś wszystkie łuski Orthancowi.
nagrodapunkty doświadczenia, pancerz i nagolenniki ze smoczych łusek

Ostra Skała

Postaci
Kraga - NE, szczyt góry
Braga - środek mapy, koło jeziora, na północ od monumentu bohaterów
Sługa z Głębin - południowy wschód, wejście od zachodniej strony
Tworsnik - N od monumentu krasnoludów.
Krasnolud-truciciel
aktywatorTworsnik
przebiegPoproś Tworsnika o tarczę. Nie da Ci jej za darmo, najpierw każe przynieść trochę grzybów. Grzybów jest dużo i znajdziesz je jako łupy z potworów, więc najlepiej jest wrócić do Tworsnika, gdy wyczyścisz całą planszę. Jeśli brakuje Ci tylko jednego grzyba, udaj się do Tworsnika. Da Ci klucz do skrzynki, która znajduje się zaraz na północ od jego siedziby. Gdy otworzysz skrzynkę, pojawi się minotaur - zabij go i oddaj ostatni grzyb Tworsnikowi.
nagrodapunkty doświadczenia i tarcza Tworsnika
Duże kłopoty
aktywatorKraga
przebiegPorozmawiaj z Kragą, a następnie z jego bratem Bragą. Porozmawiaj znowu z Kragą i zaoferuj, że będziesz pilnować jego skarbów przed trollami. Kraga odejdzie, pojawią się trolle, które trzeba będzie zabić. Teraz masz dwie opcje - iść i samemu wziąć skarby (nie polecam), albo czekać na Kragę. Gdy Kraga wróci porozmawiaj z nim. Podziękuje Ci za pilnowanie skarbów i odpali mały prezent. Dopiero teraz (jeśli chcesz) możesz włamać się do jego skarbca. Kraga stanie się oczywiście wrogi i zaatakuje, ale z armią spokojnie sobie poradzisz.
nagrodapunkty doświadczenia, pierścień akolitów (za pilnowanie skarbów), trochę średniego ekwipunku i kosztowności (zrabowanie skarbu)

Dolina Szarego Zmierzchu

Postaci
Flink McWinter, Jon Greywind, Morton, Thurgon - wszyscy są w fortecy, w centralnej części mapy. Na pewno ich znajdziesz.
Oszust
aktywatorFlink McWinter
przebieg
  • Pogadaj z Flinkiem, a następnie obejrzyj ciało Cassiusa w północno-zachodniej części Kurhanów Skowytu. Przy ciele znajdziesz kawałek klucza
  • Oddaj go Flinkowi, a następnie udaj się do Cienia Drzew. Będziesz musiał zabić tutaj [Fayta 20], jednak otoczył się on dosyć pokaźną armią, dlatego najlepiej byłoby, gdybyś zbudował bazę i atakował go z armią. 
  • Przeszuka ciało i zabierz z niego drugi fragment klucza, a następnie oddaj go Flinkowi, który będzie teraz w Szarogórzu.
nagrodamalachit, zwykły pierścień złodziei oraz doświadczenie
Zdrajcy
aktywatorMorton
przebieg
  • Morton podejrzewa, że gdzieś w fortecy ukrywa się zdrajca. 
  • Porozmawiaj z Thurgonem, a otrzymasz od niego List do Tanary. Nie odnoś go! 
  • Zamiast tego znajdź mapę ukrytych przejść w skrzynce na północny wschód, w jaskini strzeżonej przez nieumarłych. 
  • Pokaż oba dokumenty Mortonowi. 
  • Idź razem z Mortonem do Thurgona i zabij zdrajcę. 
  • Dopiero potem idź do Tanary i oddaj jej list. Jeśli zrobisz to w odwrotnej kolejności, nie będziesz w stanie dokończyć misji.
nagrodapunkty doświadczenia, zbroja i dwie sztuki złota od Tanary za dostarczenie listu

Kurhany Skowytu

Człekokształtny
aktywatorzbadanie ciała leżącego w dole z wodą na północy mapy
przebiegZbadaj ciało na północ od kopalni żelaza. Następnie zabij Rabusia Grobów na północny zachód i weź lśniący ośmiobok. Włóż ośmiobok w pierś śpiącej istoty i porozmawiaj z nią.
nagrodapunkty doświadczenia i nowy towarzysz

Boski Mur

Postaci
Gord Dunnahan - NE, jeden z obozów Briara na Boskim MurzeSunder Dundrew - E, jedna z wiosek na Boskim Murze
Lekarstwo dla Gwen
aktywatorSunder
przebiegPorozmawiaj z Sunderem zaraz po uwolnieniu jego wioski. Następnie udaj się do obozu wilczarzy na południowym wschodzie. Znajduje się tam skrzynka, z której weźmiesz lekarstwo dla Gwen. Oddaj lekarstwo Sunderowi.
nagrodapunkty doświadczenia
Znak wilka
aktywatorGord Dunnahan [musisz mieć "skórę" wilczarza]
przebiegPorozmawiaj z Gordem na temat wilczych emblematów. Dowiesz się, że Halicos z Farlornowej Nadziei zapłaci każdemu, kto przyniesie do niego emblematy. Tej misji nie da się ukończyć, emblematy można przynosić do Halicosa cały czas i za każdym razem dostawać za to srebro. Emblematy można zdobyć jako popularny łup z wilczarzy.
nagroda20 sztuk srebra za każdy emblemat

Farlornowa Nadzieja

Postaci
Brok - NW, ostatni obóz wilczarzy
Halicos - E, obóz Czerwonego Legionu
Jon Farlorn - faktoria handlowa, centrum, w pobliżu monumentu
Rigour - faktoria handlowa, centrum, w pobliżu monumentu
Thom Laire - E,obóz Czerwonego Legionu

Thar
aktywatorRigour
przebiegPorozmawiaj z Rigourem i oddaj mu głowę nekromanty Thara, którego zabiłeś w Mulandirze. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, Thar znajduje się w północno-zachodnim krańcu mapy, jest pilnowany przez widma.
nagrodapunkty doświadczenia i 50 sztuk złota
Katarakta
aktywatorThom
przebieg
  • Thom powie Ci, że potrzebuje pomocy z usunięciem katarakty jednego z pacjentów. 
  • Udaj się do dentysty Seno w Szarogórzu i weź od niego igłę chirurgiczną
  • Wróć do Thoma, przeprowadź operację, a dostaniesz kamienną tabliczkę
  • Wróć do Szarogórza i pokaż tabliczkę Goranowi. Zgodzi się on odcyfrować ją w zamian za szafir. 
  • Jedyny szafir, który wypada jako łup w grze jest z Shin Tar Guara i dużo kosztuje. Jeśli nie jesteś białym magiem, możesz woleć sprzedać szafir, zamiast dawać go Goranowi i uzyskać nieprzydatny sobie zwój białej magii.
nagrodapunkty doświadczenia i wysokopoziomowy zwój leczenia
Alchemik
aktywatorBrok
przebieg
  • Brok jest w stanie odgruzować przejście do portalu do Szarogórza, ale potrzebuje kilku składników musisz je zdobyć:
    • fiolka z wulkanicznego szkła - smok Faurung, NW;
    •  trzy kamienie wiecznego ognia - patrz Kamienie wiecznego ognia;
    • krew demona - patrz Krew demona;
    • bryłka siarki - do kupienia u Jona Farlorna za sztukę złota.
  •  Porozmawiaj z Jonem Farlornem, następnie dwa razy pomów z Brokiem. Idź za nim na zachód i obserwuj wybuch :)
nagrodapunkty doświadczenia i dostęp do portalu prowadzącego do Szarogórza

Poza dziennikiem

Jest kilka misji, które w ogóle nie pojawiają się w dzienniku i nie ma na ich temat żadnej informacji. Oto one.
Zagadka menhiru
aktywatormenhir [Ostra Skała, N]
przebiegW Ostrej Skale na północy znajduje się olbrzymi menhir. Wokół niego możesz znaleźć pięć nagrobków, które zawierają podpowiedź a propos tego, w jakiej kolejności należy wcisnąć na menhirze symbole. Ponieważ nagrobki są dość małe, łatwo je przeoczyć. Poprawna kombinacja to oko-krew-dłoń-dłoń-krew-oko. Po uaktywnieniu jej pojawi się trochę duchów, które łatwo pokonasz.
nagrodapunkty doświadczenia i losowe skarby
Mozaika
aktywatorJon [Dolina Szarego Zmierzchu]
przebiegOd Jona weź pierwszy fragment mozaiki. Następnie udaj się do Szeptu i znajdź samą mozaikę (N). Znajduje się przy niej strażnik. Do tego zadania będzie Ci potrzebna armia. Najlepiej jest je również wykonywać, gdy nie ma już żadnych wrogich wojsk z Szepcie. Włóż pierwszy fragment mozaiki i patrz uważnie na minimapę - pojawi się na niej lokalizacja nowej grupy nieumarłych i strażnika kolejnego fragmentu. Postępuj według tego schematu, aż zabijesz wszystkie grupy i skompletujesz mozaikę.
nagrodapunkty doświadczenia i losowe skarby
Ząb
aktywatorObak [po wykonaniu dla Seno misji z narzędziami dentystycznymi]
przebiegPo zabiciu Obaka w Cieniu Drzew dostaniesz orczy ząb. Sprzedaj go Seno w Szarogórzu, na pewno się ucieszy.
nagrodapunkty doświadczenia i pieniądze
Futra zwierzoludzi
aktywatorAshawe [Eloni]
przebiegAshawe zapłaci sztukę srebra za każdą skórę zwierzoluda. Zwierzoludzi możesz znaleźć w Eloni, Ostrej Skale i Południowych Górach Wietrznych.
nagrodapunkty doświadczenia i sztuka srebra za grzywę zwierzoludzia
Przywódca bandytów
aktywatorCelen
przebiegZabij [przywódcę bandytów 4] SW w Liannon. Zamelduj o tym Celen, a następnie odnieś topór przywódcy do Sundera, bardzo się ucieszy.
nagrodapunkty doświadczenia

Inne

W kilku misjach potrzebne są te same przedmioty. Mówię tutaj o krwi demona i kamieniach wiecznego ognia. W grze jest dokładnie tyle tych przedmiotów, ile potrzeba do wykonania wszystkich misji, więc patrz uważnie.
Kamienie wiecznego ognia [6]
potrzebne do...
  • Magiczny przedmiot, 
  • Ostrze ziemi, 
  • Alchemik
znajdują się w...
  • [Fafna N Eloni] 
  • [Ognisty szkielet N Cień Drzew]
  • [Zyrafyr E Południowe Góry Wietrzne]
  • [Fyrmir N Farlornowa Nadzieja]
  • [Faurung NW Farlornowa Nadzieja]
  • Skrzynka na zachodzie Bruzdy - klucz do niej ma demon [Ulather 29] znajdujący się na wschodzie.
Krew demona [3]
potrzebna do...
  • Alchemik, 
  • Ostrze ziemi, 
  • Krew
znajduje się w...
  • [Arz'ach NW Mulandir] - ma przy sobie dwie fiolki z krwią demona, więc zabicie go jest naprawdę konieczne
  • [Ulather 29 E Bruzda]


I | II | III | IV | V

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz