11 października 2013

Amnesia: A Machine for Pigs - poradnik cz.I

Amnesia: A Machine for Pigs to druga odsłona wysoko cenionego survival horroru Amnesia: Mroczny Obłęd. Tak, jak poprzednio, nasz bohater traci pamięć i w miarę postępów w grze, odkrywa coraz to nowe, mroczne tajemnice ze swojej przeszłości. W grze napotkamy sporo przeszkód, które trzeba będzie pokonać sprytem i rozumem, oraz potwory, przed którymi trzeba uciekać bądź się ukryć. Większość elementów nie stanowi bardzo dużego wyzwania intelektualnego, ale łatwo o czymś zapomnieć, gdy miało się przerwę w graniu, bądź przeoczyć podczas ucieczki przez przeciwnikiem. Tak jak przy poradniku do poprzedniej części, odradzam korzystanie z niego na rzecz lepszego wczucia się w klimat.
Poradnik będzie podzielony na trzy części. W pierwszej dam Wam trochę ogólnych porad odnośnie rozgrywki, w drugiej znajdzie się opis przejścia gry do momentu pierwszego zjechania windą, a w trzeciej - opis przejścia gry do samego końca.
  • Ustaw sterowanie tak, żeby Ci odpowiadało. Ma to duże znaczenie, ponieważ kiedy gdzieś tam pojawi się potwór, wokół będzie ciemno, a z głośników będą wydobywały się najbardziej przerażające dźwięki, nie będziesz jeszcze dodatkowo myślał o tym, który klawisz odpowiadał za kucnięcie lub bieg. 
  • To dosyć oczywiste, ale naprawdę ważne jest dokładne obszukanie każdego pomieszczenia. Dzięki temu znajdziesz wszystkie notki i będziesz lepiej wiedział, co masz dalej robić (może obejdzie się bez poradnika, hm?).
  • Lokacje są większe i nieco bardziej poplątane, niż w poprzedniej części, dlatego postaraj się zapamiętać, gdzie co było. Czasem trzeba będzie wykonać jakąś czynność w jednym pomieszczeniu, której efekt będzie widać w innym, więc będziesz musiał tam bez pudła wrócić.
  • Latarnia ma nieograniczony czas świecenia, możesz też zapalać wszystkie lampy, na jakie trafisz, ale mimo wszystko nie rób tego za często. Potwory przyciąga światło i zanim je wyłączysz, a Twoje oczy przystosują się do panującej w grze ciemności, może być po prostu za późno.
  • Zwracaj też uwagę na światła. Przyciągają one potwory, ale jednocześnie przed nimi ostrzegają. Jeśli światła zaczynają migotać, to znak, że przeciwnicy mogą się zbliżać, więc uważaj.
  • Nie panikuj. Jeśli wydaje Ci się, że gdzieś tam w Twoją stronę zmierza potwór, nie rób niczego na łapu-capu, tylko po prostu udaj się do najbliższej kryjówki. Panika sprawia, że możesz wybrać złą taktykę, albo wręcz wcisnąć nie ten klawisz, co trzeba i zrobić coś zupełnie bezsensownego. Czytaj uważnie i słuchaj uważnie. Abstrahując od tego, że dzięki temu lepiej wczujesz się w klimat, to będziesz też wiedział, co dalej robić w grze.

I | II | III

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz